Què és això? Amb aquesta pàgina pots utilitzar els enllaços cap a la Web Social per guardar El Comercial Virtual (I) en un lloc social de favorits, o bé utilitzar el formulari E-mail per enviar un enllaç per e-mail.

Web Social

E-mail

E-mail It
abril 07, 2008

El Comercial Virtual (I)

Categoria: Catalunya,Espanya,Penedès,Web 2.0

Escrivint un article per a l’ADEG sobre l’oportunitat que signifiquen els blocs per als empresaris del Penedès, llegeixo que el responsable comercial és el professional més buscat actualment per les empreses, tant a nivell local com nacional. Fa temps que havia vist en els blocs una nova i bona eina per un departament comercial i he pensat en compartir-la per si pot ser millorada.

Penso que el problema no és tant trobar bons comercials sinó més aviat establir una política comercial corporativa adaptada als nous temps on el professional tingui possibilitat d’èxit, elimini la rotació i pugui formar part d’un equip cohesionat. Ara el client no prioritza el producte doncs té molta més oferta i de més fàcil accés, sigui bé pels mercats globalitzats o bé per l’eliminació dels intermediaris gràcies a les TIC. Ara el client valora molt més establir relacions de confiança. Vol un interlocutor que domini les noves tecnologies i li satisfaci la seva necessitat al millor preu però que també que el conegui i sigui capaç de recomanar-li una opció, encara que a un import més elevat, la més ajustada als seus objectius.

Societat Xarxa

Per aconseguir aquesta confiança els blocs i les xarxes socials poden jugar un paper complementari i decisiu a la vegada en el marketing actual. Res pot substituir el contacte telefònic ni la visita personal però la dinàmica empresarial actual ens demana incrementar les operacions sense invertir més temps ni recursos, però tampoc oblidar que una petita venda ara pot significar un bon compte en el futur. Internet ens permet millorar la comunicació empresarial sense grans despeses, i especialment amb la tendència actual a on el disseny a les pàgines web ha passat a un segon pla gràcies a la priorització dels continguts. Això vol dir que si el teu producte és bo haurà de triomfar, només cal que el client estableixi una relació de confiança mútua i la visualitzi dins una comunitat-xarxa on també hi participi el teu proveïdor.

A la segona part d’aquest apunt passaré de la teòrica a la pràctica sobre aquesta idea.

Technorati Tags: , , , , , , , , , ,


Tornar a: El Comercial Virtual (I)