Què és això? Amb aquesta pàgina pots utilitzar els enllaços cap a la Web Social per guardar Treure profit al Facebook en un lloc social de favorits, o bé utilitzar el formulari E-mail per enviar un enllaç per e-mail.

Web Social

E-mail

E-mail It
novembre 30, 2009

Treure profit al Facebook

Categoria: FontBarbuda,Penedès,Web 2.0

Associació d’Empresaris de l’Alt Penedès – Baix Penedès – Garraf (ADEG)

Col.laborant amb l’Associació d’Empresaris de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf (ADEG) avui impartiré a la seva seu de Vilafranca del Penedès el seminari ‘TREURE PROFIT AL FACEBOOK’. Aquesta proposta per millorar la presència de l’empresa al Facebook ha tingut una molt bona resposta, motivant que s’hagués de doblar la sessió i fer una pel matí i una altra per la tarda.

Aquesta és una petita guia del que parlarem:

1. Comunitats virtuals i xarxes socials.

Facebook és un servei web on els usuaris poden unir-se a les xarxes organitzades per la ciutat, el lloc de treball, la formació o la regió per connectar i interactuar amb altres persones. Allà poden afegir amics i enviar missatges, actualitzar els seus perfils personals i notificar-ho als seus contactes. Actualment compta amb més de 300 milions d’usuaris arreu del món, de manera que és la xarxa social més utilitzada del planeta.

Veurem la importància de les xarxes socials a internet i la seva capacitat per generar comunitats virtuals, l’ús bàsic i avançat del Facebook i com revertir-ho per a incrementar la presència de l’empresa i el networking generat.

La informació a continuació ens explica detalladament com obrir un perfil al Facebook i totes les eines que hi ha per utilitzar-ho:

  • http://es.onsoftware.com/p/manual-de-facebook-i-primeros-pasos
  • http://es.onsoftware.com/p/manual-de-facebook-ii-participar-y-comentar
  • http://es.onsoftware.com/p/manual-de-facebook-iii-privacidad
  • 2. Facebook en profunditat.

    Quant obrim un perfil al Facebook tant a nivell personal com a nivell d’empresa hem de pensar detingudament quina imatge volem donar, el perfil es com l’aparador d’una botiga. Hem de ser conscients que és un espai en que ens pot veure molta gent. Cada cop que actualitzem el nostre estat podem oferir informació del nostre producte i al mateix temps podem rebre comentaris dels mateixos, on fins i tot ens podrem relacionar-nos amb el nostre client.

    Un cop definida quina imatge volem donar és molt important mantenir-la, alimentar-la. La facilitat de gestió de l’aplicació ens permet fàcilment compartir qualsevol notícia. Hem de ser conscients de la informació que publiquem, doncs no hi ha volta enrera, però tampoc hem de perdre excessivament el temps seleccionant quines notícies donem a conèixer. Però sobretot hem de pensar que no serveix tenir un perfil Facebook si després no l’utilitzem. És com tenir una pàgina web sense visites i pot crear decepció al nostre objectiu.

    Hem de planificar l’estratègia, per treure profit del nostre “comercial virtual”: la manera de donar a conèixer el nostre producte, la manera de respondre les consultes, la informació d’interès que podem oferir… Tot ha d’estar pensat per satisfer al nostres clients. Aquesta funció ha adquirit tal rellevància a l’empresa, tant pel seu resultat com pel temps que se li ha de dedicar, que el lloc de feina del Community Manager o Gestor de Comunitats és un dels treballadors més buscats. Això indica que aquesta no és una tasca fàcil ni que no necessita temps. Cal una barreja de creativitat, regularitat i divesificació. Tot i que ara parlem del Facebook és aconsellable no centralitzar tota aquesta acció de relacions públiques i marketing en una sola xarxa social.

    El Facebook és suficientment flexible per utilitzar totes les eines que ens ofereix amb objectius diversos, però hem de procurar no “abusar” o saturar als nostres amics i/o admiradors fins arribar a l’Spam. Mantenir l’equilibri no és fàcil, per això es recomanable ficar un màxim de tres d’estats o enllaços diaris al perfil. Ha de ser informació útil.  S’ha de pensant en tot moment si aporta alguna cosa al client i poden ser enllaços d’articles, novetats fotografies, ofertes, promocions, etc.

    Cal estar al dia dels canvis que realitzen els gestors dels Facebook. Tot i ser una eina d’utilització massiva, no es tiren enrera en fer canvis a l’interfície. Així per exemple fa un temps les causes eren la millor manera de difondre una idea comuna i això ha estat desplaçat pels grups, però no pots agregar-te a més de 300, si vols fer un esdeveniment aquest no pot durar més de 4 mesos. Està desaconsellat crear perfils d’usuaris corporatius doncs a la llarga són vetats pels gestors dels comptes.

    La pàgina de fans o admiradors és l’espai correcte per a una empresa, i cada vegada és dotada de més possibilitats gràcies a les aplicacions per aquests espais. Aquestes són tractades com un perfil personal però sense la limitació dels 5.000 amics. Cal seguir però la seva evolució. Així les actualitzacions, els missatges que abans podies situar al capdamunt de la barra lateral d’inici, han quedat arraconats a la missatgeria de l’usuari. No cal dir que la millor manera de promoció a Facebook són els anuncis a la barra lateral, la seva font d’ingressos.

    En el casos dels perfils professionals és molt important tenir definits els grups d’amics, separats en funció del que volem promocionar. No em d’oblidar que el Facebook és un espai per interrelacionar-se. Cal actuar primer com a persona i després com a empresa. S’ha d’escoltar i participar de les inquietuds dels nostres contactes, de la manera més semblant a una conversa que es desenvolupa d’una manera asíncrona. És un lloc ideal per conèixer millor el nostre client, en tenir mes informació d’ells: edat, sexe, localització, etc. Quant més coneixes el client més fàcil serà satisfer-lo i sobretot s’ha d’estar preparat per a la crítica.

    3. Beneficis de l’ús del Facebook a l’empresa.

    El passat dissabte podíem llegir la següent notícia a La Vanguardia:

    Els comerciants dels EUA van inaugurar ahir la campanya de vendes nadalenques anunciant espectaculars descomptes en les joguines a través de xarxes socials com Facebook o Twitter, a més dels mitjans tradicionals. Els comerciants esperen poder salvar un any marcat per la crisi.

    Agafem com a referència l’article “L’empresa enxarxada” d’Enrique Dans, conegut pel seu interès de recerca dels efectes de les noves tecnologies en persones i empreses.

    Les xarxes socials de tot tipus formen part de la vida diària d’un percentatge cada vegada més gran de persones. Les empreses es poden quedar al marge d’aquesta realitat? La resposta evident és que no. Quedar-se al marge d’un dels fenòmens d’expansió i difusió més ràpides de tots els temps és, senzillament, una irresponsabilitat. Tanmateix, ni totes les xarxes ni totes les empreses són iguals i és possible obtenir alguns avantatges competitius mitjançant una planificació relativament ordenada de les accions.

    De la mateixa manera que les empreses planifiquen la presència a les tanques del carrer, a la televisió o a la premsa local, s’haurien de plantejar planificar la relació amb les xarxes socials, un espai virtual on un nombre cada cop més gran de persones passen cada vagada més temps de la seva vida.

    Technorati Tags: , , , , , , , , , , , , , ,


Tornar a: Treure profit al Facebook