Què és això? Amb aquesta pàgina pots utilitzar els enllaços cap a la Web Social per guardar La revolució del Twitter en un lloc social de favorits, o bé utilitzar el formulari E-mail per enviar un enllaç per e-mail.

Web Social

E-mail

E-mail It
desembre 14, 2009

La revolució del Twitter

Categoria: FontBarbuda,Penedès,Web 2.0

Associació d’Empresaris de l’Alt Penedès – Baix Penedès – Garraf (ADEG)

Col.laborant amb l’Associació d’Empresaris de l’Alt Penedès, Baix Penedès i Garraf (ADEG) avui impartiré a la seva seu de Vilafranca del Penedès el seminari ‘LA REVOLUCIÓ DEL TWITTER’. Després d’una breu introducció, aprendrem les principals tècniques en la pràctica del Twitter i la planificació de l’estratègia adequada a cada cas.

Aquesta és una petita guia del que parlarem:

1. Què és el microblogging?

Twitter és un servei de missatgeria en línia i mòbil que permet l’enviament instantani i actualitzacions mitjançant missatges molt curts, amb un màxim de 140 caràcters, que poden ser llegits i seguits per gent de tot el món. També és una forma de microblogging que l’empresa està començant a aprofitar com a eina productiva perquè és una forma de comunicació ràpida i efectiva, tant amb clients i membres de l’organització com per a crear rellevància de marca.

Al microbblogging aquestes actualitzacions es mostren en la pàgina de perfil de l’usuari, i són també enviades de forma immediata a altres usuaris que han triat l’opció de rebre-les. L’usuari original pot restringir el seguiment d’aquests missatges només per part dels membres del seu cercle d’amics, o permetre el seu accés a tots els usuaris, que és l’opció per defecte.

2. Utilitzant Twitter.

A continuació una aproximació bàsica i una altra de divertida a Twitter.

3. Beneficis de l’ús del twitter a l’empresa.

Exemples de rellevància amb la Reina Rània de Jordània:

La reina Rània de Jordània s’ha inscrit a la xarxa Twitter amb motiu de la visita del papa Benet XVI al seu país, segons ha anunciat la seva oficina. L’adreça de la reina és http://twitter.com/QueenRania, i Rània la utilitza "per donar informació amb motiu de la visita del Papa a Jordània", segons un breu comunicat.

"Ara acabo d’escoltar el discurs del Papa. La nostra regió estava necessitada d’un missatge de pau ", escriu Rània. "Ara acabo d’anar en helicòpter a l’aeroport per rebre el Papa", manifesta la reina a Twitter. "El meu marit [el rei Abdul·là II] pilotava i ha fet diverses acrobàcies per controlar-se els nervis", indica.

"És un dia especial aquí, a Amman: no cada dia hi ha el Papa de visita" a Jordània, explicava Rània abans de rebre Benet XVI. El Papa ha arribat avui a Amman, en el marc del seu pelegrinatge d’una setmana per Terra Santa.

De negoci amb l’empresa Dell:

Quan salta a la palestra d’Internet una nova eina social que arrasa pel què fa a nombre d’usuaris, de seguida se li busca un model de negoci vàlid, quelcom que li doni valor i li permeti mantenir-se generant beneficis. El cas de Twitter és paradigmàtic, perquè resulta difícil a simple vista veure-li les possibilitats de negoci a un servei que només deixa publicar missatges de 140 caràcters, però en una societat en la què el temps és cada cop un bé més preuat, es fa vàlida la màxima de “les coses bones, si breus, doblement bones”, i és per això pel què Twitter ha generat confiança entre els inversors, i sembla estar trobant un model vàlid de negoci.

Qui pot ser una de les primeres grans empreses en haver utilitzat Twitter per a lucrar-se (i de quina manera!) és Dell, que en el seu bloc oficial anuncia haver sobrepassat els tres milions de dòlars en vendes gràcies a @DellOutlet, el seu compte a la popular xarxa social en el què publica anuncis de venda de màquines. D’aquesta quantitat, dos milions corresponen a màquines “outlet”, ordinadors que no són precisament d’última generació però que encara poden despertar interès entre els compradors.

Si bé inicialment els plans de Dell es restringien només a aquest tipus de màquines, l’èxit del seu Outlet a Twitter va fer que la companyia nord-americana comencés a oferir també màquines noves, el què ha generat el milió que queda per a completar els tres anunciats per la multinacional.

Les ofertes han estat preparades per a què en els escassos 140 caràcters que deixa de marge Twitter per als missatges dels seus usuaris, hi càpiguen les principals dades referents a les característiques tècniques i de preu dels ordinadors ofertats.

Dell és una de les companyies fabricants de maquinari informàtic que ha cuidat més la relació amb els seus clients mitjançant iniciatives online a través de Direct2Dell, el seu bloc/lloc web de contacte que li ha servit, per exemple, per atendre a aquells que li demanaven que posés a disposició dels usuaris màquines amb GNU/Linux preinstal·lat, una petició a la què la multinacional nord-americana va atendre començant a vendre portàtils amb Ubuntu preinstal·lat. Juntament amb el seu compte Outlet, Dell manté altres perfils a Twitter destinats als usuaris finals i els usuaris corporatius.

A més de suposar un trampolí per a Dell (malgrat que els tres milions suposen una part mínima dels ingressos de la companyia), ho suposarà especialment per a Twitter, ja que això reforça la percepció que generar negoci en aquesta xarxa social és possible.

I de milions de possibilitats… per a tots els gustos: 10 curiositats “via Twitter”

Technorati Tags: , , , , , , , , , , , , , ,


Tornar a: La revolució del Twitter