L’estratègia 20minutos d’Esquerra
22 des. 2007 per Daniel García Peris
“He tornat a arribar tard a la feina per culpa de la RENFE. Per això vull l’independència. Bàrbara, administrativa, 24 anys”.
Aquest és l’eslògan de la darrera campanya d’Esquerra amb les pancartes distribuïdes per moltes estacions de tren de les rodalies de Barcelona.
Fa uns dies vaig poder veure la veritable Bàrbara al vídeo de sortida de la precampanya electoral d’Esquerra a https://www.per-aixo-vull-la-independencia.cat
El vídeo i l’aplicació web per incloure les teves motivacions són una bona idea, però trobo que ha trigat massa temps entre la penjada de pancartes i l’aparició de la pàgina a internet. L’acció de la pancarta, aïllada, l’he percebuda oportunista i a remolc d’accions d’altres partits com ICV. Al meu entendre ha banalitzat l’objectiu de l’independència reduint-lo a una conjuntura temporal. Hagués calgut un “i per molt més” vull l’independència a l’eslògan, com a mínim. La intenció està clara de guanyar-se als patidors usuaris de rodalies de Barcelona, fent servir els típics identificadors de perfil que utilitzen els diaris gratuïts que es llegeixen al trajecte corona metropolitana-Barcelona. Però ningú ha pensat que aquests es poden sentir utilitzats? I generar no només un sentiment de vot de rearfimament socialista sinó d’engreixar la legió del vot en blanc i l’abstenció. Segons la darrera enquesta de la Generalitat, els ciutadans ja consideren les infraestructures com el primer problema del país, a banda que la majoria creuen que això no hi ha cap partit polític capaç de resoldre-ho. Són raons suficients per abordar aquest “ninxol de mercat” amb la màxima sensibilitat.
Espero que aquesta crítica no afecti l’inclusió del meu bloc als llistats d’Esquerra.
Technorati Tags: Esquerra, 20minutos, rodalies, Barcelona, precampanya, eleccions, generals