Gelida a Instagram
9 ag. 2014 per Daniel García Peris
Instagram és una aplicació de telèfon mòbil gratuïta creada l’any 2010 per compartir imatges. Permet als usuaris fer fotografies, aplicar diversos filtres i marcs per mostrar-les a les seves amistats o seguidors, a la pròpia plataforma i també a diverses xarxes socials com Facebook i Twitter. Hi ha arreu del món més de 200 milions d’usuaris actius a Instagram que ja han pujat més de 20.000 milions de fotos. Tant les empreses com les marques hi han vist una oportunitat excepcional per promocionar-se gràcies a la rellevància del contingut visual i la gran facilitat d’ús que permeten als instagramers mostrar el seu treball amb un acabat artístic sense la necessitat de tenir uns coneixements avançats. Especialment indicada s’ha mostrat per a les accions de màrqueting, per sobre de xarxes com Facebook, perquè és més atractiva gràcies a la interacció entre els seus membres. Si hi ha un ús del màrqueting que s’ha mostrat molt útil és l’aplicat a la difusió turística, en aquest cas a càrrec de tot tipus d’ens nacionals i municipals per tal de mostrar el millor del seu patrimoni natural, cultural i experiencial i així atreure visitants al seu àmbit de promoció econòmica.
Malgrat que al nostre entorn s’han realitzat en el darrer any nombroses iniciatives per promocionar el territori amb instameets o trobades d’instagrammers, a Gelida encara no se n’ha organitzat cap. El fet que l’Ajuntament concentri tota la promoció turística de Gelida a l’organització de la Funifira durant un cap de setmana i que el Centre de Promoció Econòmica i Aula del Funicular inaugurat fa 3 anys continuï buit, influeix en aquesta baixa activitat. Tot i no haver-hi l’aprofitament d’aquest canal per mostrar el millor del poble, les imatges, tant realitzades pels gelidencs com pels visitants, van pujant i són reflex del que s’hi pot trobar. Un cop analitzades, les icones que podrien destacar no suposen cap sorpresa: el Castell, les vistes de Montserrat des del poble, els boscos, la muntanya i les vinyes. Pot sobtar, però, que un dels referents turístics de tota la vida com el Funi no sigui dels més fotografiats. La raó és la dificultat de trobar-lo disponible, abandonat als caps de setmana i sense cap tipus de promoció. També cal fer notar les poques imatges de racons urbans, una de les constants més difoses a la xarxa en viles similars a Gelida. Un centre històric que dista molt de ser peatonal per poder entretenir-se a fotografiar, i que no sigui agradable per passejar per culpa de les escombraries, afecten i molt aquesta possibilitat. Com a mostra, es poden veure les fotografies que il•lustren aquest article, amb el millor i el pitjor que es pot trobar sobre Gelida a Instagram. Tot i així, encara som a temps de donar el màxim profit a aquesta acció, de molt baix cost en inversió i de gran rendiment en resultat. Només cal apostar decididament per l’activitat turística lligada a la cura dels espais públics.
Mostra del pitjor que es pot trobar sobre Gelida a Instagram:
Mostra del millor que es pot trobar sobre Gelida a Instagram:
Article publicat al Llibre de la Festa Major de Gelida 2014
Technorati Tags: Ajuntament, Gelida, Penedès, Instagram, turisme, promoció, imatge, participació, comunicació, patrimoni, Castell, Montserrat, funicular