El turisme és una activitat econòmica transversal en la qual intervenen un número important d’agents, tant públics com privats, i de manera interdisciplinària. A Catalunya, aquests agents potser no són prou conscients de la seva participació en l’àmbit de la comunicació turística. Sovint aquesta arriba al punt de ser desconeguda o menysvalorada. Per la seva banda el professional etiquetat pròpiament turístic en l’àmbit català té majoritàriament com a fonts de coneixement la verticalitat de l’organització a la qual pertany. Finalment al consumidor turístic a Catalunya se li reserva un paper unidireccional en aquesta cadena de producció desaprofitant el valor de la seva opinió, tot desconfiant de la seva capacitat per implicar-se en la millora d’un projecte a llarg termini. A “Millora de la comunicació 2.0 del sector turístic a Catalunya” descriurem aquesta situació, que creiem que actualment és predominant. L’objectiu principal d’aquest treball és mostrar les possibilitats de les eines de comunicació que ofereix la Societat de la Informació per la fluïdesa i generació de coneixement en el negoci turístic a Catalunya. Prenent inicialment l’estudi de les aplicacions existents de web 2.0 o social media, aplicarem i argumentarem quina és l’estratègia més indicada per a l’objectiu d’acostar tots els agents del sector, públics i privats, des dels proveïdors dels serveis fins als turista implicat o “proturista” amb una aplicació web creada amb aquesta finalitat.
Aquest treball professional en Economia del Coneixement el vaig realitzar com a treball final del Màster en Societat de la Informació i del Coneixement, presentat al juny del 2013, per a l’Universitat Oberta de Catalunya (UOC) i aprofitant l’experiència laboral adquirida com a director del Patronat de Turisme de Subirats. El podeu aconseguir a continuació.
Technorati Tags: Catalunya, comunicació, turisme, promoció, màrqueting, social media, web 2.0